Educació Blanquerna: 11/21/10

diumenge, 21 de novembre del 2010

0

iGOOGLE


QUÈ ÉS IGOOGLE?

iGoogle és un servei del Google. És una pàgina d’inici personalitzable basada en “Ajax”, molt semblant a “Netvibes, My Yahoo y Windows Live Personalized Experience”. En un principi es va posar en marxa el Maig del 2005. Les seves característiques inclouen la capacitat d’incerta web feeds y Googe Gadgets.

Posteriorment va ser renovada i ampliada a l’Abril del 2007, i actualment està disponible en diferents i variades versions de Google.

iGoogle suporta l’ús dels gadgets especialment desenvolupats per a mostrar el contingut a un usuari de la pàgina. Els gadgets poden col·locar-se a diferents pestanyes dintre del iGoogle i és pot desenvolupar un gadget per qualsevol necessitat.
Amb iGoogle, els usuaris poden seleccionar temes únics de la pagina principal de Google.er
Adjunto un video tutorial del iGoogle:



Fotns d'informació: Wikipedia
Video: YouTube
0

DIA A L'ESCOLA "CAN PALMER"

Avui dia 16 de Novembre he anat a passar el dia a l’escola Can Palmer a la classe de P4. Nomes arribar tots els nenes m’han anat preguntant com em deia i si em quedaria tot el dia i La professora m’ha rebut amb els braços oberts.

El primer que han fet els nens a classe ha estat passar llista, m’ha fet molta gracia perquè tenien tots els noms, fets amb paper i plastificats, enganxats a la paret amb velcro. La nena que ha passat llista ha anat dient els noms i els nens havien de respondre: si que hi soc, bon dia. A part tenien enganxat a la paret una casa dibuixada i quan un dels nens no ve a classe, el seu nom el posen a la caseta i un cop s’ha acabat de passar llista conten els nens que falten i posen al costat de la caseta el número.

Després han comprovat el dia que feia i han enganxat un sol a sobre del Dimarts (també tenien els dies de la setmana a la paret).Un altre nen ha escrit a la pissarra la data amb el dia de la setmana i el número.

Amb la professora Mª José em anat a la biblioteca on hi havia una pissarra tàctil, els nens han estat dibuixant en aquesta pissarra a través de símbols que la professora i posava, es a dir, per exemple la professora ha dibuixat dos líneas i els hi ha preguntat als nens que què es podia dibuixar amb aquestes dos líneas, els nens han anat sortint a la pissarra i han anat dibuixant. Després dels dibuixos la Mª José els hi ha explicat un conte el qual tenia representat amb un power point.

A les 11 després del pati, ha vingut la tutora dels nens i els hi ha fet fer la fitxa del “dos” els nens han tingut que resseguir tots els dosos que hi havia ( sortim del cap i baixem cap als peus) i han tingut que posar el seu nom (el qual tenien escrit en unes fitxes) i la data com la de la pissarra.

Més tard a fet sortir diferents nens a escriure paraules a la pissarra, com ara MICU, LILA,  els nens coneixen les lletres a través dels diferents noms dels nens de la classe, la professora els hi preguntava, qui te una L? I el nen deia la Laia i la Laura. Es una bona manera de que vagin coneixent les lletres, m’ha semblat molt interessant.

Quan els nens han tornat de dinar, la classe s’ha dividit, un grup s’ha quedat amb la tutora pintant una fitxa i l’altre han anat amb una altre professora a fer 3.6. La professora ha tret una capsa plena de pinces de colors, a través de les pinces els ha fet diferenciar-les per colors i per mides. Amb una cartolina els hi ha fet seguir una sanefa amb les pinces a través dels colors.

Durant una hora, a la classe han vingut dos nens autistes amb una professora que els vigilava, durant una hora al dia, els integren amb els nens de classe perquè tinguin contacte amb ells. 

Ha sigut una experiència molt interessant ja que mai havia tingut contacte amb els nens, a una escola.M'ha servit per veure que realment es una feina que segur m'agradara molt. M'encanten els nens!


0

ANEM A L'AUDITORI


Avui dia 17 de novembre em anat a l’auditori de Barcelona. La primera activitat ha sigut anar a visitar el museu, un cop allà ens han fet passar a una sala on ens han repartit unes cartolines on hi havia la foto i el nom de diferents instruments.

Després ens han fet passar al museu on i teníem de localitzar els diferents instruments de les cartolines. Un cop trobat l’instrument, el guia ens ha fet una petita explicació del instrument com ara, com funciona, amb quin material estan fets, a quin grup d’instruments pertanyen, les diferents parts de l’instrument...

Els instruments que ens han explicat han sigut:

  • La flauta: instrument de vent fusta 


  • Balafo: instrument de percussió, es molt antic i la caixa de ressonància esta formada per carbasses.
  • Arpa: instrument de corda
  • Violí: instrument de corda
  • Trompa: instrument de vent metall, no te notes, les notes es fan amb la posició del llavis o amb la força amb la que es bufi.
  • Piano: instrument de corda, es toca amb el teclat i amb els pedals, hi ha pianos que tenen fins a set pedals
  • Guitarra: instrument de corda
  • Tamborí: instrument de percussió fet de pell

M’ha semblat una activitat molt interessant ja que he pogut descobrir molts instruments que no coneixia. També em pogut observar instruments molt antics i de totes mides, un dels que m’ha fet molta gràcia ha estat el “Balafo” ja que te com a caixa de ressonància unes carbasses, grans i petites per a fer diferents notes i per la part del davant esta decorat amb palla.

Quan em acabat l’activitat em tornat a la sala del principi, en aqueta sala hi havia diferents instruments per tocar i provar, hi havia una guitarra elèctrica, una arpa, un orgue i un violi.

De cara als nens, em sembla una activitat molt atractiva. Quan els professors preparen l’activitat d’anar a l’auditori, ja poden preparar a la classe la sortida treballant els diferents instruments que es veuran al museu, ja que d’aquesta manera, els nens podran reconèixer els instruments que s’hi trobaran al museu
.
Un cop al museu quan el guia els hi reparteixi les diferents cartolines perquè busquin els instruments per grups, els nens, segurament mostraran un gran interès per trobar-los ja que penso que es una bona manera d’inquietar al nen, es un repte per a ells.

Després de fer aquesta activitat,em anat a l’auditori on em pogut veure “L’OCELL DE FOC”. L’auditori estava ple de nens de primària i me sorprès de veure l’atenció que hi han posat i lo bé que s’han portat.
L’audició estava formada bàsicament per instruments de vent, percussió i alguns de corda. 

Durant el primer quart d’hora d’audició la música ha sigut molt relaxant i tranqui-la, per això, semblava que els nens es començaven a inquietar, ha cansar, però de cop la música a fet un canvi de ritme amb cops forts i secs i els nens s’han despertat de cop, inclòs alguns han cridat espantats.

Després d’aquest canvi de ritme, el director s’ha girat cara al públic i els hi ha demanat als nens que cantessin la cançó de l’Ànec, tots els nens han cantat juntament amb l’orquestra la cançó. Seguidament han tocat la cançó del TICO TACO amb molt de ritme i tots els nens, i fins i tot nosaltres, ens hem posat a ballar des de la butaca.

He trobat que aquest concert, és una experiència molt maca i rica per als més petits ja que és un concert molt encarat a ells, ja que fins i tot els músics han fet petites actuacions de cara els petits. Quan ha començat el concert, el director ha sortit disfressat amb un barret de punxes i a fet de director darrera d’una pantalla on nomes es podia apreciar la seva ombra.



0

ANEM AL MNAC

Avui dia 18 de Novembre em anat al Mnac. Em anat a veure la representació de Fades, un cop allà una guia ens ha explicat en que consistia la visita, en ha dit que es una visita per a nens i per tant ens ha demanat que nosaltres ens fiquéssim en el paper.

La visita ha començat buscant per tot el museu la fada de l’aigua. La guia ens ha portat fins a un racó on hi havia una caixa, dins de la caixa si trobava la fada de l’aigua dormint. La guia, com fa amb els nens, ens a fet que la despertéssim (la fada era una titella), un cop s’ha despertat ens ha preguntat perquè fèiem servir l’aigua (els nens contesten, per dutxar-se, per veure...) i ens ha dit que ella la fa servir per netejar.

La fada de l’aigua, ens ha mostrat un quadre que hi havia al darrera on i sortia una fada nua, i ens ha començat a preguntar que hi veiem en el quadre, em dit: un nen, flors al terra, flautes, una manta al terra, que es de dia....( això serveix perquè els nens es fixin en els detalls del quadre). Després ens ha explicat que era la fada de la flauta. Ens ha fet tapar els ulls i ens ha dit que escoltéssim. Un de nosaltres era l’encarregat de tocar la flauta (en el cas d’una classe o fa la mestra) i els dames amb els ulls tapats l’havíem d’escoltar i aixecar la ma per dir que l’havíem sentit.

Tot seguit la fada ens ha dit que podíem anar a conèixer les altres fades del museu i ella s’ha posat a dormir. Ens em aixecat i em anat fins a un altre quadre on hi havia varies fades, una d’elles era la fada Aurora la qual semblava que tenia ales i podia volar, però no, la guia ens ha fet veure que s’aguantava perquè el seu fill “el Vent” la feia volar. Aquesta fada, s’encarrega de despertar totes les fades tirant pètals de flors, en aquest moment la guia ens ha fet dormir i ens ha començat a tirar pètals de flors per sobre perquè ens despertéssim.

En aquest quadre també hi havia la fada de la nit a la qual, segons ens ha dit la guia, li costa molt marxar i la guia ens ha fet fer molta força per fer-la fora. També hi ha el follet del sol que porta una torxa amb foc, com el sol, (en aquest moment la guia pregunta als nens que porta la fada a la ma ). Per a les fades més dormilegues hi ha la fada de la rosada, que es dedica a tirar gotetes d’aigua per a despertar-les.

Ens ha fet buscar més fades i n’hem trobat una acabada de llevar, i aquesta tenia ales. Ens ha explicat el que fan les fades quan es lleven, ens ha dit que es renten les cames, els braços, les mans, la cara.... (tot interpretat amb gestos). Ens ha explicat el que mengen les fades per esmorzar, tot preguntant-nos a nosaltres (com si fóssim nens) Què mengen les fades? Ens ha dit que mengen llet de vaca, de cabra i fins i tot de cérvol i que dins la llet s’hi posen cereals.

Tot seguit em seguit buscant, i de cop nem trobat una assentada a una pedra. Aquesta fada estava allà perquè no podia dormir i se n’ha anat a passejar pel bosc i quan s’ha cansat a trobat una pedra i s’hi ha assentat. En el quadre s’apreciava que era de nit ja que es veia una mica la lluna. La fada d’aquest quadre estava observant altres fades que caminaven per sobre d’un llac que tenia al davant, es a dir per sobre de l’aigua (la guia pregunta: com es que poden caminen sobre l’aigua? I diu, perquè son molt lleugers). Aquestes fades estaven dansant per l’aigua perquè estaven molt contentes. Ens explica que les fades viuen al bosc i ens anima a anar a buscar un quadre on hi surti el bosc.

Quan ja l’hem trobat, ens ha explicat que en aquest bosc i vivien els follets. Ens ha ensenyat que en el quadre s’apreciaven diversos farcellets de llenya i ens ha explicat que els follets es dediquen a recollir la llenya. Ha explicat la història de que hi havia una persona que s’havia passat nit i dia observant el bosc per veure si enxampava els follets del bosc, però nomes va poder veure’ls per un momentet, i els va dibuixar (la guia treu un dibuix dels follets i fa preguntes de com van vestits i de que porten al damunt).

Seguidament ens ha parlat de que al bosc, les fades s’amaguen als arbres. Ens ha fet posar en posició d’arbre, ella a tret una vareta i ens ha dit que aniria picant al cap un per un per veure quins dels arbres eren fades amagades. Quan ens picava al cap havíem de somriure si érem fades i estar-nos quiets si érem arbres.
Quan em acabat, ens ha portat a una sala on ens ha fet ballar la dansa de les fades tot repetint i recordant el recorregut fet per el museu.

Penso que es una activitat molt divertida i a l’hora molt educativa per als nens, es una manera molt bona de fer-los conèixer diferents quadres mentre es treballa la imaginació. A més a més penso que es una activitat que els fa reflexionar molt ja que gira al voltant de les preguntes, com ara, que hi veieu en el quadre o què porten a les mans.... cosa que als nens els hi encanta ja que d’aquesta manera descobreixen.

Penso, com a futura professora, que aquesta activitat es pot començar a treballar dies abans d’anar al Mnac, parlant als alumnes de que són les fades, de com van vestides (inclòs fer els vestits), que són els follets, que fan els follets.




Imatges pròpies