Educació Blanquerna: DIA A L'ESCOLA "CAN PALMER"

diumenge, 21 de novembre del 2010

0

DIA A L'ESCOLA "CAN PALMER"

Avui dia 16 de Novembre he anat a passar el dia a l’escola Can Palmer a la classe de P4. Nomes arribar tots els nenes m’han anat preguntant com em deia i si em quedaria tot el dia i La professora m’ha rebut amb els braços oberts.

El primer que han fet els nens a classe ha estat passar llista, m’ha fet molta gracia perquè tenien tots els noms, fets amb paper i plastificats, enganxats a la paret amb velcro. La nena que ha passat llista ha anat dient els noms i els nens havien de respondre: si que hi soc, bon dia. A part tenien enganxat a la paret una casa dibuixada i quan un dels nens no ve a classe, el seu nom el posen a la caseta i un cop s’ha acabat de passar llista conten els nens que falten i posen al costat de la caseta el número.

Després han comprovat el dia que feia i han enganxat un sol a sobre del Dimarts (també tenien els dies de la setmana a la paret).Un altre nen ha escrit a la pissarra la data amb el dia de la setmana i el número.

Amb la professora Mª José em anat a la biblioteca on hi havia una pissarra tàctil, els nens han estat dibuixant en aquesta pissarra a través de símbols que la professora i posava, es a dir, per exemple la professora ha dibuixat dos líneas i els hi ha preguntat als nens que què es podia dibuixar amb aquestes dos líneas, els nens han anat sortint a la pissarra i han anat dibuixant. Després dels dibuixos la Mª José els hi ha explicat un conte el qual tenia representat amb un power point.

A les 11 després del pati, ha vingut la tutora dels nens i els hi ha fet fer la fitxa del “dos” els nens han tingut que resseguir tots els dosos que hi havia ( sortim del cap i baixem cap als peus) i han tingut que posar el seu nom (el qual tenien escrit en unes fitxes) i la data com la de la pissarra.

Més tard a fet sortir diferents nens a escriure paraules a la pissarra, com ara MICU, LILA,  els nens coneixen les lletres a través dels diferents noms dels nens de la classe, la professora els hi preguntava, qui te una L? I el nen deia la Laia i la Laura. Es una bona manera de que vagin coneixent les lletres, m’ha semblat molt interessant.

Quan els nens han tornat de dinar, la classe s’ha dividit, un grup s’ha quedat amb la tutora pintant una fitxa i l’altre han anat amb una altre professora a fer 3.6. La professora ha tret una capsa plena de pinces de colors, a través de les pinces els ha fet diferenciar-les per colors i per mides. Amb una cartolina els hi ha fet seguir una sanefa amb les pinces a través dels colors.

Durant una hora, a la classe han vingut dos nens autistes amb una professora que els vigilava, durant una hora al dia, els integren amb els nens de classe perquè tinguin contacte amb ells. 

Ha sigut una experiència molt interessant ja que mai havia tingut contacte amb els nens, a una escola.M'ha servit per veure que realment es una feina que segur m'agradara molt. M'encanten els nens!


0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada