Educació Blanquerna: 10/10/10

diumenge, 10 d’octubre del 2010

0

DESENVOLUPAMENT DE LA PRODUCCIÓ ARTÍSTICA

PER REALITZAR OBRES ARTÍESTIQUES CAL ESTAR ATENT A DIFERENTS FACTORS:

a) El Tema: Observar l'entorn amb l'enteniment i el sentiment per trobar idees interessants per comunicar. El tema no sempre ha d'estar proposat pel professor, també pot ser proposat per l'alumne d'aquesta manera desenvolupen la capacitat d'imaginar.

b) La imaginació de formes:
Cal determinar quin tipus de forma de representació es vol utilitzar per reflectir el tema. És convenient que el professor aporti informació per ajudar a enriquir el bagatge d'imatges.

c) L'elaboració de l'obra: Cal seleccionar eines, tècniques i materials i manipular-los experimentant-ne les possibilitats. Primer s'ha d'experimentar per veure les finalitats. Durant el procés el professor pot proposar connexions amb treballs d'artistes i alguns exercicis previs a l'elaboració perquè l'alumne experimenti i desenvolupi la capacitat necessària per abordar un treball de creació.

d) La composició: Cal que el creador estigui atent als efectes expressius i emocionals que provoquen els canvis en la composició.

TIPUS DE FORMES DE REPRESENTACIONS ASRTÍSTIQUES:

a) Abstractes: No representen cap forma de l'entorn. L'artista utilitza l'expressivitat del gest gràfic o la força expressiva dels elements plàstics per comunicar el tema de l'obra, que pot ser una idea, una sensació o una emoció.

b) Figuratives: Són formes que representen éssers o coses:

b-1 Pictogrames: Són formes que representen de manera esquemàtica els trets essencials que permeten reconèixer les coses o els éssers representats (es el que fan els nens).

b-2 Realistes i mimètiques: Són formes que procuren reproduir l'aparença visual de les cosses o els éssers. El nen va adquirint un major grau de discriminació perceptiva per tan les imatges presentades poden tenir més realisme.

b-3 Expressionistes: És quan es deforma una imatge per expressar una emoció. Són imatges que deformen l'aparença visual de la realitat per augmentar l'impacte emocional de les representacions. Ha de ser fet expressament però en alguns casos pot ser fet inconscientment.