Educació Blanquerna: POWERPOINT

diumenge, 28 de novembre del 2010

0

POWERPOINT


L’US  TRADICIONAL

Dins del que podríem anomenar la utilització tradicional de les presentacions no tot és negatiu, ara nomenarem una sèrie d’avantatges:

  • L’alumne sempre té en pantalla una guia que s’està dient o dels termes claus.
  • Permet incorporar imatges il·lustrades
  • Permet crear esquemes de manera que és fa més intel·ligible la matèria
  • Podem encertar  tota mena d’elements multi medials com ara: imatge, so, vídeo...
  • L’alumne té més facilitat per prendre apunts
  • Permet utilitzar una variada gamma de colors i formes que clarifiquen el significat dels continguts

També nomenarem  una quants desavantatges:

  • Molts cops hi ha massa informació en les diapositives
  • L’orador ja no explica, es limita a llegir la pantalla
  • Els colors i les formes es col·loquen en pantalla de forma indiscriminada sense ordre estètic
  • Abús dels elements multimèdia
  • Si incorporem molts efectes d’animació i transició, correm el ric de que l’auditori miri els efectes i no escolti el discurs.
  • S’estableix un doble discurs, el de l’orador que va explicant i el de l’oient que va llegint a un ritme diferent.

LÚS CREATIU

Nombrarem un seguit de trets que identifiquen un ús concret de les presentacions com una modalitat innovadora:

  • Presentacions que treballen en espais que van més enllà de la situació de classe formal.
  • Presentacions que cerquen i provoquen la interacció professor/alumne o al contrari
  • Presentacions que incorporen elements propis del llenguatge audiovisual com un element més que ens facilita l’expressió a classe
  • Presentacions que faciliten la creació i l’aprenentatge cooperatiu
  • Presentacions que propicien l’estructuració, la síntesi i la reflexió del continguts
  • La no limitació de l’ús del programa PowerPoint a les presentacions
  • El PowerPoint dóna suport i potencia les metodologies que vulguem emprar a classe
12 PROPOSTES D’ÚS CREATIU I MULTIMEDIAL DEL POWER POINT

  1. Substituir les tradicionals diapositives de fotografies
  2. Crear una presentació amb una diapositiva central que contingues una miniatura de totes les fotos i que al clicar a sobre s’obrís una nova diapositiva amb la foto en qüestió ampliada i es podria habilitar altres diapositives amb detalls d’aspectes destacables. Tot plegat acompanyat de botons per poder anar endavant i endarrere
  3. Fer possible l’accés aleatori a qualsevol imatge o ampliació de manera que és pogués adaptar al ritme i/o interessos de la classe.
  4. Podríem crear un”sac” de sons i melodies de manera que, mitjançant enllaços entre textos escrits en una diapositiva i sons, ens permetessin tenir accés a un repertori.
  5. També ens pot servir per crear material escrit. És molt més fàcil crear esquemes amb PowerPoint que amb Word, o adjuntar i posar un marc a un parell de fotografies  és més fàcil amb PowerPoint que no amb PhotShop.
  6. Crear una sèrie de diapositives amb preguntes i enllaços a diapositives amb les respostes correctes fer una sessió de repàs d’un tema o de coneixements previs diferent i molt motivador. Les possibilitats d’interactivitat del propi programa acompanyen a la interacció amb el grup classe.
  7. Demanar als alumnes treballs feta amb PowerPoint, aprofundint així en l’esforç de l’alumne a sintetitzar els conceptes.
  8. En el cas dels més petits, podem portar preparat un paisatge i anar col·locant els animals on correspongui.
  9. Fer servir el PowerPoint com si d’una pissarra es tractés.
  10. Acabar de construir les presentacions fetes amb PowerPoint entre tota la classe.
  11. Amb els més petits podem tenir en les diapositives del PowerPoint imatges dels protagonistes, els decorats, els instruments que apareixeran a la història, així com alguns sons i, sobretot, diferents finals per poder triar.
  12. Amb una diapositiva de PowerPoint podem recollir idees.
Si voleu més informació sobre el PowerPoint cliqueu aquí

Fonts d'informació: Blog del Jordi Simón

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada