Educació Blanquerna: ESCOLTAR I SENTIR - RESUM

dimecres, 15 de setembre del 2010

0

ESCOLTAR I SENTIR - RESUM

RESUM.

L'acte de sentir és diferent de l'acte d'escoltar. Sentir és percebre un so i implica un acte de caràcter involuntari. En canvi, escoltar es considera un acte volgut que té per objectiu comprendre l'altre ja que desitgem el que pot aportar-nos. En aquest cas som nosaltres el qui escollim l'emissor.

Una de les condicions necessàries perquè el procés de comunicació sigui efectiu és la humilitat. Si les idees que sentim son oposades a les nostres ens comporta un obstacle inicial però a la vegada contrastar-les és un procés que ens fa créixer.

L'escolta és l'eina bàsica i fonamental en l'educació des d'un bon principi i més encara avui dia que vivim immersos en una cultura individualista on ens costa molt escoltar-nos els uns als altres. Tot aquest procés parteix d'una actitud de confiança on la existència de la dualitat és imprescindible.

IDEES PRINCIPALS.

* La diferència entre escoltar i sentir.
* La necessitat de desitjar escoltar.
* Escoltar a qui ens interessa.
* Escoltar requereix una actitud receptiva.
* La humilitat és condició bàsica per escoltar.
* Escoltar al contrincant ens pot fer créixer.
* El principi de l'educació és ensenyar a escoltar i ser perceptius.
* L'escolta és la base de la parla.
* Escoltar és donar un acte de confiança.
* L'escota implica dualitat.

PARAULES CLAU.

* Escoltar
* Sentir
* Percebre
* Selectiu
* Predisposició
* Atenció
* Dialogar
* Entendre
* Dualitat
* Créixer
* Missatge
* Comprendre
* Meditar
* Confiança

Ariadna Salichs
Roser Villegas
Miriam Vidaller
Miriam Nuñez
Berta Tragant

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada